Novosti v letu 2015

Pozdravljeni v letu 2015. Kar nekaj novosti nas je doletelo.

1. Prispevki se bodo povečali z izplačilom v mesecu februarju, se pravi za januar 2015 iz 789,15 eur na 792,05 eur bruto.

2. Druga novost se nanaša na uporabo vezane knjige računov za ročno evidentiranje.

3. Tisti ki izpolnjujejo pogoje za obdavčitev na podlagi normiranih odhodkov, bodo lahko tak način obdavčitve v letu 2015 uveljavljali v davčnem obračunu za leto 2015, ki ga bodo oddali do 31.3.2015.

4.Osebno dopolnilno delo s področja domače in umetnostne obrti in prodajajo svoje izdelke poslovnim subjektom in občanom, sami enkrat mesečno kupijo vrednotnico in tudi sami napovedo svojo davčno obveznost.

5. Študentje so po novem obdavčeni. Od urne postavke, ki je po novem 4,50 EUR bruto najmanjša bo študent prejel le 3,80 EUR na trr, ker bo Študentski servis zanj odvedel 0,70 EUR za PIZ.

Obdavčitev podjetja prej 27,04% brez DDV. Obdavčitev podjetja sedaj 33,74% brez DDV. Primer; za prej opravljenih 50 ur smo plačali 285,83 EUR. Sedaj bomo za opravljenih 50 ur plačali 300,92 EUR. Sprememba začne veljati s 1.2.2015.

6. E-računi za poslovanje z javnimi podjetji/zavodi; v kolikor poslujete z njimi si morate z letošnjim letom urediti preko pošte ali preko kateregakoli drugega pooblaščenca za izdajo e-računov.

Uporaba potrjenih vezanih knjig računov

Dne 29.12.2015 je Ministrstvo za finance objavilo in poslalo v javno obravnavo spremembo osnutka Pravilnika o vsebini, obliki in načinu potrjevanja vezane knjige računov, ki se bo pričel uporabljati s 01.02.2015

Kdo bo moral uporabljati vezano knjigo računov Vezano knjigo računov bodo uporabljali vsi davčni zavezanci, ki pri gotovinskem poslovanju izdajajo ročne račune oz. paragonske lističe, kot tudi tisti, ki ročne račune izdajajo samo občasno oz. izjemoma, kot je npr. ob odpovedi računalniškega sistema ali izpada električne energije. To pomeni da vezano knjigo računov morajo nabaviti tudi zavezanci, ki poslujejo gotovinsko in izdajajo račune s pomočjo računalniškega programa ali druge ustrezno podprte strojne opreme, torej registrske blagajne, ki ustreza zahtevam po 38.členu ZdavP-2 ter omogoča sledljivost računov in na tej opremi ni mogoče naknadno spreminjanje podatkov o izdanih računih,. Kot rečeno, ti zavezanci bodo morali napisati ročni račun, če bo blagajna v okvari ali bo prišlo do izpada električne energije.

Kaj se šteje za gotovinsko poslovanje Plačilo z gotovino je vsako plačilo z bankovci in kovanci, ki so v obtoku kot plačilno sredstvo in ne predstavljajo neposrednega nakazila na transakcijski račun. Poleg tega je smatrano, da gre za gotovinsko plačilo tudi plačilo s plačilno ali kreditno kartico, čekom in drug podoben način plačila, vendar se pri teh pojavi vprašanje smiselnosti glede izpisa računa iz vezane knjige računov, ker je plačilo vidno na transakcijskem računu, ki mu FURS sledi. Torej ali bo v tem primeru potrebno napisati račun iz vezane knjige ali se bo takšno plačilo štelo za negotovinsko plačilo, vas bomo obvestili naknadno, ko to vprašanje uskladimo.

Kako do vezane knjige računov Ker Pravilnik začne veljati s 01.02.2015, v prodaji vezane knjige računov še ni. Izdal jo bo davčni organ ali jo bo zavezanec kupil v prosti prodaji pri založniku, ki bo le-to izdal na podlagi dovoljenja davčnega organa. Ko bo vezana knjiga računov v prodaji bodo uporabniki pravočasno o tem obveščeni, predvideva pa se, da bo to nekje v sredini januarja.

Kako pri FURSu potrditi vezano knjigo računov Prek sistema eDavki se bo vneslo serijsko številko vezane knjige računov, FURS bo prek elektronske pošte poslal odgovor, da je njegovo vezano knjigo računov potrdil. Vsak, ki se za opisano ne bo poslužil sistema eDavkov, bo obveznost opravil osebno na finančnem uradu.

Kako bo FURS vodil evidenco vezane knjige računov Na finančni upravi bodo vodili elektronsko evidenco o izdanih knjigah računov po posameznem davčnem zavezancu in bo vsebovala davčno številko, naziv ali ime zavezanca, naslov, torej sedež zavezanca ali stalno oz. začasno prebivališče, serijsko številko vezane knjige računov, datum potrditve vezane knjige računov in davčno številko zavezanca, ki je prevzel vezano knjigo računov.

Čas hrambe Podatki iz evidence izdanih vezanih knjig računov se hranijo deset let.

Pripravil svetovalec OZS, Iztok Mohorič, univ.dipl.pravnik

VIR: http://www.ooz-celje.si/2015/01/uporaba-potrjenih-vezanih-knjig-racunov/

Študentsko delo po 1. februarju in novi prispevki

Predlog novega Zakona o uravnoteženju javnih financ predvideva spremembe pri obdavčitvi dela dijakov in študentov ter uvedbo minimalne urne postavke, ki bo znašala 4,5 eur (bruto).

Na spodnji sliki si lahko ogledate kaj bo novega z vidika študenta in podjetja.

Študentsko delo po 1 februarju 2015
Študentsko delo po 1 februarju 2015

Vir: http://www.mservis.si/za-podjetja/novice/spremembe-pri-obdavcitvi-studentskega-dela

Podjetniški seminar na Brezovici 11.12.2014

»Rešitve za uspešnejše poslovanje«

Kliknite povezavo: Seminar o eko davčni blagajni, e- računih in poslovanju podjetja.

Bliža se čas praznikov in obdarovanj. Naše darilo za vas je predstavitev rešitev, s katerimi boste lahko znižali stroške v podjetništvu ter si zagotovili uspešnejše poslovanje!

Vljudno vabljeni na kratek seminar, na katerem se boste prepričali, zakaj nam zaupajo podjetniki iz celotne Slovenije.

Kje? Modra dvorana, Podpeška 2, Brezovica pri Ljubljani

Kdaj? 10.12.2014 ob 18. uri

Cena: BREZPLAČNO

Kliknite povezavo: Seminar o eko davčni blagajni, e- računih in poslovanju podjetja.

Barjanski list, 10.10.2014 – Z letom 2015 obvezen e-račun

V priponki imate članek iz časopisa Barjanski list, kjer lahko preberete več o zakonu, ki stopi v veljavo leta 2015. Vsi proračunski uporabniki bodo smeli prejemati račune in spremljajoče dokumente zgolj v elektronski obliki. To velja za vse pravne in fizične osebe, ki za javno upravo dobavljajo blago, izvajajo storitev ali izvajajo gradnjo.

To praktično pomeni, da bo tako trgovec kot kmet, ki vrtcu proda korenje, moral izdati račun v elektronski obliki.

V spletnem sistemu eCreator boste imeli na voljo izdajo računov v predpisanem standardu eSlog. Za samo 25€ na mesec.

Barjanski list, 10.10.2014 – Z letom 2015 obvezen e-račun. Kliknite TUKAJ in preberite celoten članek.

Preizkusna oziroma demo različica spletnega sistema eCreator

Za namene preizkušanja je sedaj na voljo testno podjetje z uporabniškim imenom “demo” in geslom “demo”. V prijavi v eCreator vpišite demo/demo in takoj boste imeli na voljo demonstrativno podjetje, kjer lahko mirno dodajate in odstranjujete karkoli želite.

Namenjen je vsem, ki bi želeli preizkusiti program eCreator brez da bi vpisovali svoje podatke podjetja. Prav tako vam ni potrebno prenašati nobene datoteke, ker za sistem eCreator potrebujete zgolj spletni brskalnik (Mozilla Firefox, Chrome, Internet Explorer,…).

Preizkusite eCreator in se na lastne oči prepričajte kako enostavno je elektronsko poslovanje na računalniku, tablici ali mobilnem telefonu.

Demo račun se vsak dan ob polnoči ponastavi in je tako primeren tudi za obstoječe uporabnike, kateri želijo testirati karkoli znotraj programa in to ne želijo početi v svojem podjetju.

Kupci in vidnost v blagajni

Zaradi hitrejšega delovanja v blagajne smo dodali možnost izbire vidnosti kupca v blagajni. Da boste v blagajni imeli samo tiste kupce, kateri so primerni za blagajniške račune tako lahko sedaj pri urejanju vsakega kupca izberete ali je kupec prikazan v blagajni.

Do urejanja kupcev pridete s klikom na menijski postavki Računi in nato na postavko Kupci.

Novosti sistema eCreator

Pri vseh pregledih smo dodali novosti za vaše lažje poslovanje:

  • Sortiranje oziroma razvrščanje pri različnih pregledih. Pri katerem koli od pregledov kliknete na naziv stolpca in dobili boste pregled sortiran po izbranem stolpcu.
  • Tisk pregledov. Desno zgoraj pritisnete na gumb s tiskalnikom in lahko natisnete vaše izdane račune, artikle,…
  • Izvoz v Excel. Poleg gumba za tisk imate možnost izvoza vaših izdanih računov, artiklov v datoteko Excel.

Odprti smo tudi do vaših želj in predlogov, če imate kakšne pripombe, opombe ali pritožbe se obrnite na nas preko emaila ali telefona.

Lep pozdrav, ekipa eCreator.

 

Znižajte si mesečno naročnino z priporočili!

Pod zavihkom Administrator imate postavko Priporočila kjer lahko spletni portal eCreator priporočite vašim znancem, prijateljem, sorodnikom ali poslovnim partnerjem.

Vsaka nova aktivna stranka, ki se registrira preko vaše povezave vam prinese 10% mesečni popust za sistem eCreator. Popusti se seštevajo, tako da lahko do uporabe sistema eCreator z malo truda pridete povsem brezplačno!

Pod zavihkom priporočila imate za pomoč iskanja novih strank seznam na novo nastalih samostojnih podjetnikov. Vse kar morate storiti je da jim pošljete email ali jih pokličete in jim predstavite najcenejši in najbolj enostaven paket za podjetnike eCreator in tako sebi znižate stroške!

Aktivnosti finančne uprave na področju preprečevanja dela in zaposlovanja na črno (Sporočilo za javnost Finančne uprave Republike Slovenije)

Zakon o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno je začel veljati 20. 5. 2014, uporabljati se bo začel 18. 8. 2014 (razen določb, ki se nanašajo na osebno dopolnilno delo – sistem vrednotnic, ki se bodo pričele uporabljati 1. 1. 2015). Spremembe, ki stopijo v veljavo 18. 8. 2014, bodo prispevale predvsem k učinkovitejšemu nadzoru nad delom in zaposlovanjem na črno ter omogočile enostavnejši postopek prijave kratkotrajnega dela.

Finančna uprava RS bo od 18. 8. 2014 nadzirala zaposlovanje in delo na črno v skladu z sprejeto zakonodajo. Z aktivnostmi informiranja želimo ljudi osvestiti o posledicah dela in zaposlovanja na črno, z aktivnostmi nadzora želimo omejiti pojavnost zaposlovanja in dela na črno. Veliko pozornost bomo zato namenili vsem prejetim prijavam in s prisotnostjo na terenu dosegali oba zastavljena cilja.

Pristojnosti Finančne uprave RS bodo na naslednjih področjih:

  • posamezniki (osebe, ki nimajo nobenega statusa za to delo in ne plačujejo davkov – predvsem storitvene dejavnosti – inštrukcije, varovanje otrok itd.)
  • poleg posameznikov bo Finančna uprava RS nadzorovala ostale segmente dela na črno (ne-vpis dejavnosti v akt o ustanovitvi, neizpolnjevanje pogojev za opravljanje dejavnost itd.)
  • omogočanje dela na črno (sankcionira se tisti, ki omogoča delo na črno, torej oseba, ki najame npr. varuško, za katero ve, da dela na črno)
  • zaposlovanje na črno v celoti  – sankcionira se pravne osebe in posameznike, ki zaposlujejo na črno in fizične osebe, ki so tam zaposleni na črno (razen če delavec pred začetkom nadzora prijavi delodajalca, potem se ne sankcionira)
  • nedovoljeno oglaševanje v delu posameznikov – sankcionira se osebe, ki oglašujejo delo na črno

Ključne prednosti Finančne uprave RS pri opravljanju nadzora:

  • število zaposlenih bo omogočalo več nadzora
  • večja prisotnost na terenu
  • pokritost terena 24/7
  • zaradi večje prisotnosti na terenu tudi preventivni učinek

 Nadzirane oblike dela, dejavnosti?

  • Sprotno obravnavanje prejetih prijav.
  • Preverjanje sumov kršitev s spremljanjem oglasov.
  • Sodelovanje v akcijah, ki so izbrane v koordinaciji z drugimi inšpektorati po letnem načrtu Inšpekcijskega sveta.
  • Delo na črno: dejavnosti in vrste del, kjer je ob upoštevanju sezonskega značaja opravljanja dejavnosti sum kršitev dela na črno večji, med katerimi so tudi dela oz. dejavnosti kot so npr. inštrukcije, varstvo otrok, osebni trenerji, pomoč na domu, čiščenje, kozmetične storitve, prodaja cvetja in sveč, prodaja na sejmih, turističnih vodičev…
  • Zaposlovanje na črno: dejavnosti, kjer je ob upoštevanju sezonskega značaja opravljanja dejavnosti sum kršitev zaposlovanja na črno večji, med katerimi so tudi npr. gradbeništvo, gostinstvo, fitnes in organizirane športne vadbe itd.
  • Obravnavali bomo informacije, za katere pričakujemo, da nam jih bodo posredovala strokovna združenja (GZS, OZS).
  • Obravnavanje primerov, ki bodo zaznani na terenu ob izvajanju drugih nalog Finančne uprave RS.

 Način in organizacija dela:

  • Primarni cilj je sprotna obravnava prijav in odziv na zaznane kršitve na terenu pri zaznavi ostalih nalog Finančne uprave RS.
  • Z akcijami bomo načrtovali tudi nadzore na bolj tveganih področjih (glede na obstoječe kršitve, izkušnje dosedanjih nadzornih organov).
  • Finančna uprava RS ima enoten sistem obravnavanja prijav in se vse prijave lahko pošljejo na naslov prijave.fu@gov.si.

Sankcije:

  • Za delo na črno je zagrožena globa od 1.000 do 7.000 evrov.
  • Za zaposlovanje na črno, za delodajalca od 5.000 do 26.000 evrov.
  • V primeru, da oseba, ki je zaposlena na črno sama poda prijavo, je oproščena globe.
  • Za prekršek, storjen iz koristoljubnosti, ali kadar je pridobljena protipravna premoženjska korist visoka, je zagrožena globa trikrat višja od najnižje predpisane.
  • Nadzorni organi lahko v hitrem postopku izrekajo globe, ki so višje od najnižje predpisanih. 

Dodatni ukrepi za večjo učinkovitost:

  • Za nadzorne organe se vzpostavlja dostop do določenih baz podatkov, kot podlaga za povezovanje evidenc oziroma baz z namenom preprečevanja socialnih in davčnih zlorab.
  • Vključen tudi ukrep izključitve iz postopkov javnega naročanja v primeru kršitev zakona glede nezakonito zaposlenih državljanov tretjih držav.
  • Predvideno je, da bodo ti delodajalci, skupaj z ostalimi, ki imajo omejitve pri vključitvi, na javno objavljeni “črni listi” delodajalcev, ki je objavljena na ZRSZ.  
  • POMEMBNA NOVOST: Z namenom izboljšati učinkovitost nadzora je določena nova obveznost, da mora biti v primerih, ko se delo pri delodajalcu opravlja na podlagi pogodbe civilnega prava ali pogodbe o opravljanju začasnega ali občasnega dela en izvod ves čas na kraju opravljanja dela.
  • Tudi za delavca, ki sprejme zaposlitev na črno je predpisana globa, razen če pred nadzorom prijavi delodajalca.